Zerrin İren ile ilgili hikayeler

Philippe Mercier, Tatma Duyusu, 1744, tuval üzerine yağlıboya, 132x153 cm Yale Center for British Art, Connecticut, New Haven Tarih Vakfı'nın insanların tarihe bakışlarına yeni bir içerik, zenginlik kazandırmayı ve tarihi mirasın korunmasını köklü bir duyarlılıkla, geniş toplum kesimlerinin katılımıyla gerçekleştirmeyi amaçlayan dergisi Toplumsal Tarih 'in Aposto'daki son sayısında Emine Önel Kurt, Zerrin İren Boynudelik Avrupa resminde "tatlı" lezzetleri keşfedi...Devamını Oku

21 May 2023

Toplumsal TarihToplumsal Tarih

HİKAYE

Avrupa Resminde “Tatlı” Lezzetler

Bu yazı dizisinde en sık tekrar ettiğimiz husus yemeğin bir güç göstergesi olduğuydu. Bu kez de siyasi ve ticari güçle ilişkilendirebileceğimiz bir yiyecek maddesinden; Avrupa'da ekonomik dengeleri değiştiren, kıtalar arasında zorunlu nüfus göçüne neden olan, kültürel alışverişi etkileyen şekerin ve şekerli tatların, görsel kültürde nasıl yer bulduğundan söz ediyoruz.

19 May 2023

avrupa-resminde-tatli-lezzetler-1
Toplumsal Tarih'in Aposto Premium'da yayımlanan makalelerinden minik bir seçki... I. Dünya Harbi’nde Londra Kulesinde Kurşuna Dizilen Bir “Alman Yahut Türk” Yazı: Yahya Yeşilyurt İstisnai Millet, İcat Edilmiş Gelenek Yazı : Selim Rumi Civralı Resimdeki "Balık Olmak" Yazı: Emine Önel Kurt, Zerrin İren Boynudelik 150. Yıl Dönümünde Paris Komünü Yazı: Taner Timur Abone ol

18 Oca 2023

Toplumsal TarihToplumsal Tarih

HİKAYE

Resimdeki "Balık Olmak"

Bu yazı çerçevesinde, Avrupa resim sanatında balık imgesinin yer aldığı örnekleri değerlendirirken temel bir ayrım üzerinde durulmuştur: Dini olan ve olmayan. Balık, sanat tarihinde basit bir yiyecek ürünü ya da kompozisyonu zenginleştirecek bir unsur olmanın dışında gerek dini gerekse din dışı alanlarda bazı anlamlar yüklenerek konu olmuştur.

06 Oca 2023

resimdeki-balik-olmak